همه چیز درباره ی کنکور و امتحان دادن

مجموعه نکات و سوالات کنکوری و . . .

همه چیز درباره ی کنکور و امتحان دادن

مجموعه نکات و سوالات کنکوری و . . .

فرار مغذ ها . . .

یکسری حقیقت درباره ی فرار مغذ ها . . .

فرار مغذ ها

آیا می دانید: که بیشترین آمار فرار مغزهادر جهان (در 61 کشور بزرگ مورد مطالعه) مربوط به کشور عزیز ما ایران است؟  آیا خبر دارید که تقریبا پنجاه در صد دانش آموزانی که در المپیاد های مختلف موفق به کسب مدالهای جهانی شده اند ، اکنون در خارج از کشور هستند و بیش از هفتاد و پنج درصد آنها در ایالات متحده ی امریکا درحال ادامه ی تحصیلند ؟ آیا میدانید در همین حال دانشگاههای کشورهای همسایه ما ، مثل امارات متحده عربی ، با تبلیغات گسترده در حال جذب دانشجو از ایران و سایر نقاط دنیا هستند؟
بر اساس بررسی های انجام شده و آمارهای مختلف ، بیشترین مهاجرت تحصیل کردگان ، به سایر کشورها از ایران صورت می گیرد.برای مثال طبق آماری که در سال 2004 منتشر شده بیش از یکصد و پنجاه هزار نفر تحصیلکرده ی ایرانی در هر سال به خارج مهاجرت می کنند ، تا در سایر کشورها به زندگی بهتری دست یابند. در یک بررسی اعلام شده که چهار نفر از هر پنج نفر تحصیل کرده ( 80%) تمایل به مهاجرت دارند و این آماری وحشتناک است .چرا که بسیاری از این افراد هیچگاه برای ادامه ی زندگی به ایران باز نخواهند گشت.

معنی دیگر جمله های بالا اینست که کشور ما بسرعت در حال از دست دادن نیروهای متخصص و نخبه ی خود می باشد و این برای آینده ی ما بسیار غم انگیز و مشکل آفرین خواهد بود.آیا میدانید فقط هزینه ی مادی این فرار نخبه گان درحدود بیش از پنجاه بیلیون دلار در سال تخمین زده می شود؟و برخی معتقدند که فرار هر نخبه معادل تخریب ده حلقه چاه نفت به اقتصاد مملکت ضربه میزند؟
آیا خبر دارید که نخبه گان مهاجرایرانی ، هر یک ، در رشته ی کاری خود بسیار موفق بوده اند و جزء نقاط قوت مجموعه هائی هستند که در آن مشغول به کارند؟
هموطن ایران کشور ما ، یادگار نسلهای کهن ، و همه ی عشق و وجود ماست به آن پشت نکنیم.
ایران به من ، به تو و به ما نیاز دارد تنهایش نگذاریم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد